101 technik copywritingu sprzedażowego
Jak w natłoku informacji dotrzeć ze swoją reklamą do klienta? W jaki sposób odróżnić się od konkurencji? Jak skutecznie pisać teksty marketingowe? Ewa Szczepaniak w książce
101 technik copywritingu sprzedażowego dzieli się technikami doskonałego pisania przekazów reklamowych. Ponadto pokazuje sposoby na kreatywne i przede wszystkim skuteczne wykorzystanie słów w reklamowaniu produktów i usług.
Jak pisać teksty promocyjne
Książka 101 technik copywritingu sprzedażowego jest zbiorem porad i opisem dokładnych technik i chwytów, które wykorzystywane są przy tworzeniu tekstów promocyjnych. Książkę podzielono na rozdziały, które odpowiadają konkretnym celom w relacji z konsumentem. To na przykład: przyciągnięcie uwagi, zwiększenie postrzeganej wartości produktu, budzenie emocji, czy budowanie wiarygodności. Co więcej, każda z opisanych technik zawiera dokładny opis jej wyglądu, sposobu i miejsca, w jaki może zostać wykorzystana oraz przykład jej zastosowania. Dodatkowo analiza każdej metody zawiera odwołania do elementów potwierdzających jej skuteczność oraz wcześniejsze szerokie zastosowanie. Należą do nich między innymi odniesienia do badań naukowych, przykładów z popkultury, działań znanych marketingowców, czy doświadczeń samej autorki.
Styl pisania autorki
Największym plusem książki napisanej przez Ewę Szczepaniak jest odpowiednie ustrukturalizowanie przekazywanej wiedzy. Ponadto wszystkie informacje ułożono w czytelny i przystępny sposób. W książce panuje duży porządek, a powtarzający się schemat dzielenia się technikami copywritingu sprzedażowego sprzyja przyswajaniu nowych informacji i łatwemu zapamiętywaniu przeczytanych przykładów. 101 technik copywritingu sprzedażowego cechuje prostota, a treści skondensowane są do maksimum. To zdecydowanie ogromny plus, biorąc pod uwagę, że książka faktycznie omawia tytułowe 101 techniki. Dzięki takiej konstrukcji możemy z łatwością przeskakiwać pomiędzy rozdziałami, czytać wyrywkowo lub sprawdzać tylko interesujące nas tematy. Co jednak najważniejsze, książka ta sprawia, że bez większej trudności i bez znużenia, czytelnik może przeczytać ją od początku do końca. Dodatkowym atutem jest styl pisania autorki, która przekazuje wiedzę w lekki, a zarazem mocno anegdotyczny sposób.
Podsumowanie recenzji
101 technik copywritingu sprzedażowego. Zachęcaj. Zachwycaj. Zarabiaj doskonale pokazuje, że każde słowo ma znaczenie. Język daje nam nieograniczone możliwości i tylko my mamy wpływ na to, w jakim stopniu z nich skorzystamy. Ta książka to skarbnica wiedzy i doskonałych przykładów na wykorzystanie nietypowych rozwiązań marketingowych. Dodatkowo Ewa Szczepaniak przeprowadza nas przez najróżniejsze techniki copywritingu. Zaczyna od tych najprostszych i powszechnie stosowanych, kończy na nietypowych, robiących wrażenie na odbiorcy. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich marketingowców!
Natalia Harpula
@allmysonnats